fundacio@fundaciomossos.cat

Primer Viatge per als "Grans mossos i mosses"

La Fundació Mossos d’Esquadra ha organitzat un viatge especial per als seus “Grans mosses i mossos” benefactors, un grup de jubilats i jubilades de la Policia de Catalunya. Aquest viatge va tenir lloc del 9 al 11 de maig i va oferir als jubilats una experiència única. Durant aquests tres dies plens d’emoció, els participants van tenir l’oportunitat de descobrir i explorar diferents instal·lacions policials a les ciutats de Saragossa i Vitòria.

El viatge va començar a Saragossa, on els jubilats i jubilades van visitar les modernes instal·lacions de la Policia Local de la ciutat. Aquest complex policial, construït l’any 2008 amb motiu de l’Exposició Internacional de Saragossa, és considerat un dels més grans d’Espanya i un referent per a la policia local. Durant aproximadament tres hores, els jubilats van gaudir d’una visita guiada, rebent una càlida benvinguda i presentació per part del superintendent cap de la Policia Local.

Després de la visita, les persones jubilades van gaudir d’un deliciós dinar en un restaurant local, aprofitant l’ocasió per compartir històries i experiències de la seva època com a mossos d’esquadra. Després, el grup va continuar el viatge cap a Vitòria-Gasteiz, on van arribar a l’hotel a la tarda per instal·lar-se i tenir temps lliure per sopar.

Al matí següent, els jubilats van visitar l’Acadèmia Basca de Policia i Emergències a Arcaute, a la província d’Alaba. Allà, van ser rebuts per membres de la direcció de l’acadèmia, que els van mostrar les instal·lacions i les activitats del centre. Durant aproximadament dues hores, els jubilats van tenir l’oportunitat de conèixer de prop el treball i la formació de les forces de seguretat.

Després d’un dinar conjunt amb altres aspirants a la policia a l’acadèmia, el grup de jubilats va continuar la visita a la comissaria regional de l’Ertzaintza a Vitòria-Gasteiz. La benvinguda va ser a càrrec del cap de la Regió Territorial d’Àlaba i el cap de la Comissaria. Durant aproximadament dues hores, els “Grans mosses i mossos” van tenir l’oportunitat de recórrer les instal·lacions de la comissaria, gaudint d’un contacte directe amb els membres de la policia i aprenent més sobre la seva tasca diària.

Aquest viatge ha estat una experiència inoblidable per als “Grans mosses i mossos” benefactors de la Fundació Mossos d’Esquadra. Han tingut l’oportunitat de visitar diverses instal·lacions policials i interactuar amb els responsables de les diferents institucions.

Aquest viatge organitzat per la Fundació Mossos d’Esquadra ha estat un èxit rotund, brindant als “Grans mosses i mossos” una experiència enriquidora i gratificant. Les persones benefactores han pogut reviure moments del seu passat com a agents de policia i, al mateix temps, conèixer de prop els avenços i les innovacions en el camp de la seguretat.

Sense dubte, aquesta iniciativa ha reforçat els lligams entre els jubilats i la seva estimada institució, mantenint viva la seva relació amb la policia de Catalunya.

Testimonis en vídeo

Testimonis