Participació de la Fundació a l’Acte nacional de les Esquadres

El passat 21 d’Abril, durant l’acte nacional de la celebració del dia de les Esquadres i per primer cop, vam retre homenatge als fills i filles de companys i companyes que al llarg dels anys i per qualsevol circumstància ens han deixat.

Vam poder veure reflectit en els ulls d’ aquests infants, els servidors públics que un dia van ser els seus pares i mares que lluient l’uniforme amb orgull i professionalitat.

Els vam donar un petit obsequi fet a mà, que consisteix en un tros de la nostra camisa de l’uniforme amb l’escut del cos i el TIP del seu pare o mare, emmarcat.

Volem tornar a agrair de tot cor als que han pogut venir, per compartir amb nosaltres aquesta jornada plena d’emocions. Als que no ens van poder acompanyar, els enviem una abraçada i ben aviat els farem arribar el seu regal.

Són els nostres nens i nenes, i des de la Fundació mossos d’esquadra vetllarem pel seu benestar.

Un dels moments més emotius de la jornada, va ser quan l’ Arnau en nom de tots els nens i nenes, va adreçar unes paraules a l´Auditori.

Us adjuntem el text del seu discurs:

Bon dia a tothom,

Pares i mares,….

Avui us volem dedicar unes paraules des del més profund dels nostres cors.

Sabem que ja no esteu aquí, entre nosaltres, però volem que sàpigueu que seguiu estant presents en les nostres vides…..i també en la dels vostres companys i companyes!

Segurament que tots i totes podem recordar quan èreu policies i ens explicaveu les històries de la vostra feina. A tots nosaltres ens encantaven, ens quedavem bocabadats escoltant aquell servei que per vosaltres havia significat tant. No perdiem cap detall del vostre relat, ja que ho explicaveu amb una passió, que sens dubte ens han quedat gravats ben endins.

També estic convençut que tots i totes admiravem la vostra valentia i dedicació a protegir els altres. Ens vau ensenyar que la justícia i la seguretat són valors fonamentals per a una societat que aspira a ser lliure.

I encara que ens fa mal que ja no estigueu aquí amb nosaltres, sabem que vau marxar fent allò que estimàveu i per allò que lluitaveu.

Sempre ens sentirem molt orgullosos de ser els vostres fills i filles. Intentarem seguir les vostres ensenyances i valors, i treballar per fer del món un lloc millor, tal i com vosaltres ho feieu cada dia.

Volem donar les gràcies a la Fundació Mossos d´Esquadra per donar-nos aquesta oportunitat de fer que la llum del vostre record no s’apagui. També volem donar les gràcies a tots els mossos i mosses que heu col·laborat en donar-nos un ajut econòmic i que seguireu estant al nostre costat així com a les empreses i entitats que hi col·laboreu.

Per nosaltres és molt important no perdre el vincle amb el cos i recordar cada dia el que feien els nostres pares i mares.

M´agradaria tenir un record per a molts nens i nenes com nosaltres, fills i filles de pare o mare mosso d´esquadra, i que avui no han pogut venir. Des d’aqui els volem enviar una abraçada molt forta.

Alguns de nosaltres també volem ser mossos i mosses, així que quan siguem grans espero que ens veurem i ens enmirallarem en tots vosaltres, així com en els nostres pares.

Moltes gràcies pel regal que ens acabeu de fer, el guardarem sempre en el nostre cor.