Col·labora amb la llàntia!

Mossos d'Esquadra
amb el mil·lenari de Montserrat

El mes de setembre comencen els actes de commemoració del Mil·lenari de la fundació del Monestir de Montserrat.
El Cos de Mossos d’Esquadra de la mà de la Fundació Mossos d’Esquadra oferirem una llàntia votiva a la Mare de Déu de Montserrat, i d’aquesta manera deixarem petjada en un lloc molt arrelat a la història del nostre país.

Posa el teu nom* a l'interior de la llàntia

*(només podran tenir l’opció de gravar el nom a l’interior de la llàntia, les persones que siguin o hagin estat membres de la DGP)

La llàntia dissenyada amb un estil contemporani, és un treball de l’orfebre Manel Capdevila de Barcelona i restarà per sempre penjada a l’interior de la Basílica de de
Montserrat.

Vols formar part d’aquest record?

(Si vols més informació contacta amb tresoreria@fundaciomossos.cat)

NÚMERO DE DONACIONS

Data límit per fer la teva donació i poder inscriure el teu nom a la llàntia

Dies
Hores
Minuts
Segons

Preguntes freqüents

La llàntia és un llum actualment elèctric però que antigament solia anar amb oli. La llàntia està dissenyada i encarregada a l’orfebre Manel Capdevila. La llàntia de metalls nobles i amb la flama subjecta per tres braços, reposa en una estructura cúbica sobre els quadrats vermells símbol del Cos de Mossos d’Esquadra. En els diferents ornaments hi trobem els punts en forma de quadradets per on surt la llum a l’exterior i simbolitzen les diferents unitats del cos policial. En el penjoll de la llàntia hi ha la bandera, el logotip i l’any de creació del Cos. També hi trobareu els logos del mil·lenari de Montserrat, el de la Fundació Mossos d’Esquadra. Finalment a les parets del cub hi trobareu una imatge de la Mare de Déu de Montserrat i a l’altra la de Sant Jordi. Finalment la inscripció “Els Mossos d’Esquadra a la Mare de Déu de Montserrat” dona la volta a la llàntia per la seva part inferior.

La llàntia del cos de mossos d’Esquadra estarà penjada dintre de la Basílica de Montserrat.

Aquesta llàntia es confeccionarà a partir d’un mecenatge amb les aportacions econòmiques de les persones que vulguin participar a través de la Fundació Mossos d’Esquadra. L’aportació econòmica a la llàntia resta subjecte a posterior desgravació fiscal.

El darrer dia per participar-hi amb dret a posar el nom dins de la llàntia serà el dia 10 d’octubre de 2024 per tal de disposar el temps suficient per gravar els noms dins de la llàntia. A partir d’aquesta data es poden seguir fent aportacions però no podrà fe rla gravació del nom a l’interior de la llàntia.

Podran tenir l’opció d’inscriure el seu nom a l’interior de la llàntia aquelles persones que formin o hagin format part de la DGP.

L’ofrena de la llàntia votiva està previst que sigui el divendres dia 22 de novembre de 2024 a les 11 hores dins de les ofrenes de la missa conventual de Montserrat.

Durant quinze mesos de celebracions del Mil·lenari tindran lloc més de 1.000 activitats, que s’agrupen en quatre grans blocs: Religiós -una dimensió molt important en la vida de Montserrat, en tant que Monestir i Santuari-; Cultural -es posarà en relleu tota la feina que s’ha fet en aquest àmbit al llarg dels 1.000 anys d’història, a través d’exposicions, festivals de música…-; Participatiu -entitats d’arreu vindran a celebrar el Mil·lenari a Montserrat-; i Social – es tindrà en compte tota la dimensió de medi ambient, de sostenibilitat, com també de proximitat a les persones més necessitades-.
Més informació a la pàgina web: https://abadiamontserrat.cat/montserrat-presenta-el-seu- mil%C2%B7lenari/

“Ora lege labora rege te ipsum in communitate”
En el decurs de l’acte s’ha presentat també el lema del Mil·lenari, que s’ha basat en la coneguda divisa benedictina ora et labora i complementat per l’experiència monàstica de deu segles de vida monàstica arreu del món i, especialment, en el camí realitzat a Montserrat. És un lema basat en cinc ítems que no només defineix la vida monàstica sinó que expressa què pot aportar el monaquisme benedictí a la societat i al món contemporani. El lema Ora lege labora rege te ipsum in communitate es pot començar a llegir de de la seva base per anar-ne desgranant els valors que conté fins a arribar al cimal que no és altre que Déu.

– Ora: la pregària és el cimal d’aquest lema i és també el cimal de vida.

– Lege: llegir com a símbol de cultura i la cultura com a expressió de la bellesa de l’ànima humana.

– Labora: és llavors que podem entendre que el treball es converteix en un instrument de realització personal i de transformació del món.

– Rege te ipsum: la tradició monàstica ens ensenya que conèixer-se a si mateix i prendre el control de la pròpia vida és la font de l’autèntica llibertat.

– In communitate: què és Montserrat? Montserrat és, certament, una comunitat monàstica benedictina. Però Montserrat és també una comunitat més gran, formada per persones que s’hi senten identificades. Aquest gran comunitat ens ensenya que conjuntament podem caminar cap al futur sense por, amb força, amb esperança.