Junts, som IMPARABLES!

La Fundació Mossos d’Esquadra ha signat un acord de col·laboració amb la Fundació Josep Carreras contra la leucèmia.

Aquest acord estableix els termes de col·laboració mútua en matèria de comunicació, difusió, divulgació, voluntariat i suport.

Mitjançant aquest acord es faran xerrades informatives sobre la donació de medul·la òssia i es proporcionarà orientació i consells de tipus mèdic.

Cada any es fan més de 3.000 trasplantaments de medul·la òssia a l’Estat espanyol. Tres de cada quatre pacients no disposaran d’un donant familiar compatible i hauran de recórrer al registre de donants.

Tu pots ser donant!

El trasplantament de cèl·lules mare de la sang és l’única esperança per a molts afectats de leucèmia i altres malalties de la sang. Consisteix a substituir les cèl·lules malaltes del pacient per cèl·lules sanes d’un donant. La donació de medul·la òssia o sang perifèrica pot salvar vides i requereix un procés relativament senzill.

Cal tenir present que les teves dades estaran disponibles per a qualsevol malalt d’arreu del món que necessiti un trasplantament.Per registrar-te com a donant de medul·la òssia, has de tenir entre 18 i 40 anys entre d’altres requisits que trobaràs al següent enllaç

Junts, som imparables!