Grans mossos i mosses!!

El passat dia 28 de febrer, va tenir lloc a l´Auditor de Sant Cugat del Vallès, el primer acte de reconeixement a les persones jubilades del cos de mossos d´esquadra.

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, l’alcaldessa de Sant Cugat Mireia Ingla, el director general de la Policia, Pere Ferrer i el comissari en cap Eduard Sallent entre altres autoritats; van voler acompanyar a les gairebé 300 persones jubilades que van assistir, autèntics protagonistes d´aquesta celebració.

L´acte va representar un agraïment i el compliment d´un deute històric que es tenia amb tots aquests grans professionals.

L´acte va ser un retrobament de velles amistats, una reivindicació de la pertinença i una mostra d´orgull i d´identitat corporativa.

En tot moment va planar dins l´Auditori un ambient emotiu i nostàlgic, però encoratjador i alegre.

Aquestes emocions van ser brillantment plasmades en les emotives paraules que, en representació de totes les persones jubilades, va pronunciar la caporala Núria Portabella de la 2a promoció (any 1986): la societat ens necessita, i no únicament per patrullar, per investigar, per fer detencions, sinó perquè, entre moltes altres coses, ajudem la gent gran, perquè som propers al ciutadà, perquè col·laborem amb l’educació dels nostres joves en els centres educatius, perquè contribuïm a una bona convivència”.

També va afegir que hi ha una força més gran, i és l’orgull d’haver dut a terme la tasca policial el millor que hem pogut durant més de 35 anys, alguns fins i tot més de 40. Portabella va afegir que “darrere queda tota una vida professional, amb més coses positives que negatives, amb molt bons records, on deixem magnífiques companyes i companys, i també amistats que perduraran per sempre”.

La Fundació Mossos d’Esquadra va voler ser-hi present en acte tant rellevant i vol esdevenir el nexe d’unió entre el cos de Mossos d’Esquadra i les persones jubilades de la nostra institució.

La Fundació treballa per les persones jubilades del cos de mossos d´esquadra i va lliurar una bossa amb informació sobre les activitats que aviat veuran la llum i d´altres que ja són una realitat.

Per acabar, recordar les paraules del comissari en cap, Eduard Sallent: “amb les úniques paraules que crec que tenen sentit en un dia com aquest: moltes gràcies. Moltes gràcies per tant. Moltes gràcies per tot el que heu donat, moltes gràcies per dedicar la vostra vida a garantir la seguretat de les persones. I moltes gràcies pels sacrificis i les renúncies i per tanta i tanta il·lusió, compromís i dedicació.”